מכונות כביסה ציבוריות הן נקיות ובטוחות לשימוש בתנאי שהן נשמרות ומטופלות כראוי. שימוש בחומרים הנכונים ובטמפרטורות הנכונות, ישמידו חיידקים הנצמדים לבגדים וחיים בין סיבי הבד ולא יעברו הלאה, לבגדים אחרים המכובסים באותה המכונה. חשוב שהאנשים המשתמשים במכונה יפעלו על פי הנחיות הכביסה הנכונות, אך מכיוון שאין על כך שליטה ופיקוח, האחריות מוטלת על בעלי המכבסות הציבוריות, ומתפקידם לדאוג לניקוי קבוע ושוטף של מכונות הכביסה, בדגש על האזורים בהם קיימת נטייה להצטברות חיידקית כגון מסילות הפתחים ואטמי גומי, בהם נוח לחיידקים להתמקם ומשם, לעבור בקלות בין הכביסות של הלקוחות השונים. ישנם נהלים ברורים ומפורטים כמו גם חומרים יעודיים לשמירה על ההיגיינה של מכונות כביסה ציבוריות. כאשר אנו בוחרים מכבסה ציבורית, חשוב שנוודא שהיא אכן עומדת בתקנים ובהנחיות הבריאות. לבעלי מכבסות ישנו אינטרס עסקי לדאוג לניקוי וחיטוי המכונות שבבעלותן, אם ברצונם להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחות וכמובן, להימנע מתביעות משפטיות בגין פגיעה בשלום הציבור.

האם אפשר להידבק במחלות ממכונות כביסה?

במכונת כביסה נקייה ומתוחזקת היטב, לא קיים סיכון בהידבקות במחלות. עם זאת, במכונה שאינה מתוחזקת ונקייה על פי התקן, הסיכון להידבק במחלה עולה כיוון שישנם חיידקים ווירוסים שאינם מושמדים בכביסה בטמפרטורה נמוכה ויכולים לעבור מבגד אל מכונת הכביסה ומשם, אל הבגדים בכביסה הבאה. חיידקים  ווירוסים המגיעים מבגדים יכולים אף להיצמד לחלקים במכונה שאינם נקיים וניתן להידבק בהם אפילו ממגע במכונה עצמה. המחלוה השכיחה ביותר שבה נדבקים אנשים כתוצאה משימוש במכונות כביסה ציבוריות היא שפעת, אך כמובן שקיים סיכון בהדבקות גם במחלות אחרות.

האם מכונת כביסה מלוכלכת יכולה לגרום לבעיות עור?

אחד הגורמים המרכזיים לבעיות עור, הוא מגע עם כימיקלים. ישנם אנשים בעלי עור רגיש, שכאשר הם באים במגע עם חומרים המכילים כימיקלים חזקים, הם עלולים לפתח תגובה אלרגית הכוללת פריחה, דלקתיות ואפילו כוויות עור. אנשים אלה מודעים בדרך כלל למצבם וישתמשו לרוב בחומרים אשר אינם מזיקים לעורם, אך במצב בו מכונת הכביסה אינה נקייה, שאריות של חומרי כביסה קודמים עלולים להישאר בה ולפגוע בעורו של המשתמש הבא. כאשר אתם מכבסים במכבסה ציבורית, חשוב שתשמרו על ניקיון המכונה משאריות החומרים בהם אתם משתמשים אך כמובן, הנקיון היסודי הינו באחריות המקום. 

מה לעשות במידה ואנו נאלצים לכבס במכבסה שאינה נקייה?

כאשר אנו בוחרים במכבסה ציבורית, תמיד עדיף לבחור במכבסה נקייה שבה המכונות נקיות ומתוחזקות וכך נוכל תמיד לכבס ללא כל חשש. במידה ואנו חייבים לכבס ואין בסביבה מכבסה איכותית, נוכל להישתמש בפעולות הבאות על מנת להגן על עצמנו מפני חיידקים, ווירוסים וכימיקלים:

אקונומיקה

אקונומיקה היא החומר הזול, הנגיש והיעיל ביותר עבור חיטוי וסניטציה של משטחים ומכשירים. ניתן לרכוש אותו בכל מקום והוא מושלם לניקוי וחיטוי מהיר ובטוח.

בטרם השימוש במכונה, נוכל להפעיל אותה לזמן קצר עם חצי כוס אקונומיקה. האקונומיקה תדאג לניקוי וחיטוי המכונה לפני השימוש.

חומץ

חומץ הינו חומר טבעי יעיל ביותר לנטרול חומרים כימיים. הוא זול ונגיש ומצוי בכל סופרמרקט או מכולת.

נוכל להפעיל את המכונה עם חצי כוס חומץ שינטרל את פעולתם המזיקה של כימיקלים העלולים להמצא בתוך המכונה.

מטלית אנטי בקטריאלית

מטלית אני בקטריאלית היא מטלית המכילה חומרים פעילי שטח וחומרים יעודיים המנטרלים בקטריות והיא משמשת כאמצעי יעיל ביותר לחיטוי של משטחים. ניתן לרכוש חבילות של מטלית זו בכל סופר או מכולת.

את המכונה עצמה ניתן לנגב במטלית אנטי – בקטריאלית ובכך נוכל להימנע ממגע עם חלקים מזוהמים.

בעלים של מכבסה?

רוצים ללמוד עוד על נקיון הציוד ועל החומרים המתאימים?

פנו אלינו – וודהיל וונדינג בע”מ, ואנו נספק לכם את כל המידע, הציוד והחומרים הדרושים!